Πέμπτη 18 Μαρτίου 2010

La Chinoise

                                                                           
Περίοδος περίεργη... Βιετνάμ, αμφισβήτηση, ατέλειωτες συζητήσεις. Λίγο πριν οι Γάλλοι φοιτητές πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους περνάνε μπροστά από την κάμερα του Godard! Συγκεχυμένες πολιτικές απόψεις, λίγο πολύ όπως θα περίμενε κανείς από νέους που μέσα από ανταλλαγή απόψεων και αναλύσεις ψάχνουν την πολιτική τους ταυτότητα... Και ο Godard τους έχει αφήσει να κάνουν ακριβώς αυτό! Δεν είναι μια ακόμη ταινία, είναι ένα βράδυ που περνάς με φίλους...


Άνθρωποι διαφορετικοί μεταξύ τους με κοινές πολιτικές αρχές, μπερδεμένοι, περίεργοι... Διαφωνούν, συζητάνε, ερωτεύονται, γελάνε... Όλα σε μια σύγχυση αλλά με πάθος. Ο καθένας τους αντιπροσωπεύει και μια διαφορετική κατηγορία ανθρώπων. Η Anne Wiazemsky είναι απίθανη! Τρομερά εκφραστικό πρόσωπο και βγάζει μια φοβερή δυναμική!


 Τι απίστευτη σκηνή αυτή της φωτογραφίας...

Ουσιαστικά παρακολουθούμε μια σειρά από μικρά σκετς των οποίων πολύ εύκολα μπορείς να γίνεις μέρος. Από τις ταινίες που αν βλέπεις με παρέα σίγουρα κάπου θα πατήσεις pause για να σχολιάσεις και να αναλύσεις. Εξάλλου δεν περνάει πολιτικές θέσεις, αλλά δίνει βήμα για την εξευρεύνησή τους... Ίσως είναι αρκετά "διανοουμενίστικη" και αυτό σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι πολύ καλό. Προσωπικά πάντα μου άρεσε πολύ αυτή η ταινία. Θυμίζει μισομεθυσμένα βράδια, παλιές εποχές και όλες μα όλες τις φορές που την έχω δει μου βγάζει μια νοσταλγία για κάτι που δεν μπορώ να προσδιορίσω...


Δεν μπορώ να γράψω περισσότερα. Και αυτά τα λίγα τα έβαλα με πολύ δυσκολία σε μια σειρά! Όσοι δεν το έχετε δει, ξέρετε τι να κάνετε(Jack εσύ μακρία :Ρ ).

19 σχόλια:

  1. ξέρουμε ξέρουμε:}
    να σε πω...εσύ τα βλέπεις πρώτη φορα η τα χεις ξανά δει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν το έχω δει πολλές φορές. Τρίτη νομίζω(ή μπορεί να το είδα μία και άλλη μία μισό). Έχω και πολλά που δεν έχω δει αλλά είμαι σε φάση επανάληψης τώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Είδα σήμερα τον Τρελό Πιερρό...Πραγματικά, ο Γκοντάρ μου φαίνεται από τους πιο ψευτοκουλτουριάρηδες σκηνοθέτες:πετάει συγγραφείς και ποιητές στο άσχετο,λες και για να επιδειχθεί, ασχολείται ακροθιγώς με φιλοσοφικά ζητήματα, ίσα ίσα για να...επιδειχθεί και πάλι, ενώ γενικά δεν προσφέρει και καμμία συγκίνηση. Αν η κάμερά του έδωσε νέα πνοή στο παγκόσμιο σινεμά και είναι ορόσημο, δεν θα το κρίνω εγώ και δεν με αφορά ως απλό σινεφίλ,αλλά κρίνοντας το αποτέλεσμα, έχω να πω ότι είναι αρκετά μέτριος.

    ΥΓ:Προσοχή:έχω δει μόνο δυο του ταινίες και από αυτές κρίνω:Χωρίς Ανάσα και Τρελός Πιερό, οι οποίες όμως είναι αντιπροσωπευτικότατες, από όσα έχω ξάψει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Jack πες μου ότι το λες σοβαρά...

    Fauntleroy δεν σου βγάζει συναίσθημα ο Godard; Μέτριος; Δεν ξέρω ρε συ, τον λατρεύω και δεν θα μπορούσα να είμαι αντικειμενική... Αλλά ψευτοκουλτουριάρης σε καμία περίπτωση. Κρίνουμε και με βάση την εποχή έτσι; Άσε που δεν είχε κανένα λόγο να επιδειχθεί... Με στεναχώρησες τώρα :(

    ΥΓ: Για το Χωρίς Ανάσα μην πεις τίποτα κακό ρε. Το αγαπάω υπερβολικά πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Θα μας τρελάνειειεις!!!......
    Από τις αγαπημένες μου.

    (Περίμενε να σκάσει και ο Μαρξιστής της υπόθεσης για υστερικό σχόλιο...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλώς να έρθει να αναλάβετε μαζί τον αποπάνω που θα με τρελάνει! Άκου μέτριος... Με νευρίασε πρωί πρωί(για σένα fauntleroy παιδί μου λέω).

    Με έψησε βέβαια για Πιερρό τώρα που το είπε(το Tout va bien που δεν το έχω δει είχα σκοπό να τσεκάρω), μου θύμισε και ο Αχιλλέας τον Melville από την άλλη(που ναι μεν τον είχα στο πρόγραμμα αλλά για αργότερα)! Θα ξαναθυμηθώ τα Γαλλικά που μάθαινα κάποτε :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εμένα μέτριος μού έχει φανεί. Τα θέματά του δεν με ελκύουν,δεν έχουν κάτι που να με προκαλεί να σκεφτώ ή να με γοητεύσει. Για το ψευτοκουλτουριάρης εγώ εξηγήθηκα,εσύ όμως απάντησες απλά αρνητικά,χωρίς να αιτιολογήσεις για ποιο λόγο ΔΕΝ είναι. Αν τελικά είσαι με όλους υποκειμενική και μεροληπτική,τότε τί να σου πω!!!Ας έχει επηρεάσει όσο θέλει το σινεμά,αλλά υπάρχουν κι άλλοι που δεν περιορίζονται στην επιρροή,προσφέροντας παράλληλα πραγματικά αριστουργήματα,2 σε 1 δηλαδή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλά βρε μη νευριάζεις συζήτηση κάνουμε! Δεν μπορείς να τον κατηγορείς για ψευτοκουλτουριάρη έχοντας δει δύο ταινίες!

    Είναι ίσως λίγο πιο δινοουμενίστικος αλλά ξαναλέω πρέπει να το δεις και στα πλαίσια της εποχής στην οποία δημιούργησε. Το name dropping για το οποίο επίσης τον κατηγορείς απλά δεν μπορώ να το καταλάβω!

    Υποκειμενική θα είμαι ρε συ τι θα είμαι; Το λατρεύω και ότι έχω δει μου αρέσει πάρα πολύ. Δεν παραβλέπω όμως και το αντικειμενικό κομμάτι. Έχει δώσει πράγματα στο σινεμά, ΕΧΕΙ προσφέρει πραγματικά αριστουργήματα(π.χ. το Alphaville, πρόχειρα και γρήγορα) και κυρίως έχει αυτό που εκτιμώ πάντα σε έναν καλλιτέχνη: προσωπικό στυλ! Καταλαβαίνεις ότι βλέπεις Godard. Προσωπικά μου αρέσει που είναι και τόσο εγκεφαλικός σαν δημιουργός αλλά και ο μοναδικός τρόπος με τον οποίο χειρίζεται τον ήχο στις ταινίες του.

    Το ότι τα θέματά του δεν σε ελκύουν είναι τελείως προσωπικό θέμα. Δεν θα σου πω αν θα σου αρέσει ή όχι αλλά το μέτριος με πείραξε κάπως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. 1. Εντάξει λοιπόν: Το λέω σοβαρά (ΔΕΝ)!!! :P

    2. "ΕΧΕΙ προσφέρει πραγματικά αριστουργήματα(π.χ. το Alphaville, πρόχειρα και γρήγορα)"

    Να μην πω καμιά βαριά κουβέντα για το Alphaville καλύτερα... :)

    3. "το μέτριος με πείραξε κάπως!"

    Εγώ συμφωνώ μαζί σου! Σίγουρα δεν μιλάμε για μέτριο σκηνοθέτη. ;) :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Άννι,έχεις ιδιαίτερες ικανότητες και καταλαβαίνεις την διάθεση μέσω του ψηφιακού κειμένου;:Ρ Δεν νευρίασα καθόλου,απορώ πού το είδες! Μα, το είπα κι ο ίδιος ότι κρίνω από αυτές τις δύο ταινίες. Έχω δει δύο ταινίες του Ντουκ, για παράδειγμα, και λέω ότι δεν είναι ψευτοκουλτουριάρης,όπως επίσης και για άλλους, οπότε για να το λέω εδώ σημαίνει πως κάτι έχω αντιληφθεί πράγματι. Και το λέω εγώ,που δεν αποκαλώ έτσι ούτε Μπέργκμαν,ούτε Ταρκόφσκι, ούτε Φελίνι!

    Ούτε την προσφορά του αμφισβήτησα, δεν διαβάζεις τι γράφω;Και άλλοι έχουν επηρεάσει,αλλά παραδέχομαι( εγώ,για μένα μιλάω) και τα αριστουργήματά τους. Το ίδιο ισχύει και για τα άλλα που αναφέρεις ως θετικά:πολλοί auters υπάρχουν και ,σίγουρα, πολύ πιο ουσιωδώς εγκεφαλικοί.

    Το μέτριος ίσως όντως ακούγεται βαρύ,για αυτό θα διορθώσω: οι ταινίες του είναι μέτριες κι αυτός είναι καλός!:Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Jack μαζί σου αρνούμαι να ασχοληθώ :Ρ

    Faunt sorry ρε μου φάνηκες κάπως απότομος! Μα γιατί να αποκαλέσεις τους Μπέργκμαν, Ταρκόφσκι, Φελίνι ψευτοκουλτουριάρηδες; Άντε ίσως να είναι βαρετοί καμιά φορά(ανάλογα τη διάθεση του θεατή) κάτι που ο Godard δεν είναι ποτέ(ή εγώ δεν έχω βαρεθεί) αλλά το ότι δεν τους θεωρείς ψευτοκουλτουριάρηδες δεν είναι παράξενο. Αφού δεν είναι. Όπως δεν είναι και ο Godard :Ρ

    "οι ταινίες του είναι μέτριες κι αυτός είναι καλός!:Ρ"

    Έλα αηδίες...

    Παιδιά να πάτε να δείτε το Ghost Writer :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. "Άντε ίσως να είναι βαρετοί καμιά φορά(ανάλογα τη διάθεση του θεατή) κάτι που ο Godard δεν είναι ποτέ"

    :/ :/ :/ :/ :/

    "Καλό", αλλά υπάρχουν και άλλα 2 εξίσου "γαμάτα"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Εσύ άσε τις εξυπνάδες και αν είδες το Pacific τράβα αριστερά να το συζητήσουμε :Ρ

    Και όταν κάνεις copy paste να κάνεις όλη την πρόταση και όχι ότι σε συμφέρει... Το σπανακόρνιζο είναι το δεύτερο χειρότερο ανέκδοτο που έχω ακούσει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. 1. Δεν ήταν εξυπνάδα, ήταν η αλήθεια. :S :P ;)

    2. Δεν είδα ακόμα το Pacific, αλλά και να το είχα δει, έχω ολόκληρη ανάρτηση να πω τη γνώμη μου... :P Άσε που έχεις κλειδωμένα και τα σχόλια!!! :/ :/ :/ :P

    3. Τι δεν έκανα copy-paste και άλλαξε το νόημα;!;!; :/ :/ :/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Είναι στη διακριτική ευχέρεια του καθενός το αν θα κάνει copy-paste μια παρενθεσούλα που μάλιστα εμπεριέχει και "η" διαζευκτικό... :P ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή